Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ για το σχολικό έτος 2015-2016

Μέσα στο αποσυγκεντρωτικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν σαφή περιθώρια διαμόρφωσης μιας εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Απαντώντας στο αίτημα για ποιότητα και αποτελεσματική εκπαίδευση, καθώς και στην κοινωνικοοικονομική συγκυρία, η σχολική μονάδα μας προσδιόρισε στρατηγικά από το σχολικό έτος 2012-13 και εξειδίκευσε λειτουργικά τους στόχους της, αξιοποιώντας τους υπάρχοντες ανθρώπινους πόρους και την υλικοτεχνική υποδομή του. Μέσα από άτυπες και επίσημες συλλογικές διαδικασίες διερευνήθηκαν οι ανάγκες του σχολείου, καταρτίστηκε και υλοποιήθηκε σχέδιο ενδοσχολικής επιμόρφωσης στη βάση των διερευνηθεισών αναγκών.

Το παραπάνω σχέδιο επικαιροποιήθηκε το σχολικό έτος 2013-14, για να συμπεριλάβει και την ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση σε νέα βάση, μετά από την αλλαγή του πλαισίου ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την καθιέρωση του Erasmus+. To ισχύον σχέδιο ανάπτυξης της σχολικής μονάδας δίνει έμφαση σε δύο τομείς: α. την ανταπόκριση στο αίτημα της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας και β. στην ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση και στην άρση του απομονωτισμού της ελληνικής εκπαίδευσης με το άνοιγμα στην τοπική κοινωνία και την ευρωπαϊκή πραγματικότητα μέσω της διάχυσης των ποικίλλων δράσεων του σχολείου και της αναγκαίας ανατροφοδότησης από την κοινωνία, την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και την ευρωπαϊκή πρακτική.

Η διατύπωση των στόχων του σχολείου συγχρονίζονται απόλυτα με το όραμά του για την παροχή ποιοτικής-αποτελεσματικής εκπαίδευσης στους μαθητές και για το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική και ευρωπαϊκή κοινωνία με όχημα την επαγγελματική ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του. 

Στην κατεύθυνση αυτή προσδιορίζονται οι κύριοι τομείς που χρήζουν βελτίωσης ως εξής:

1. Διδακτικές πρακτικές-νέες μέθοδοι διδασκαλίας: επιμόρφωση/απόκτηση-ανανέωση γνώσεων σ’ αυτές και εφαρμογή τους με στόχο την αποτελεσματικότερη μαθησιακή διαδικασία. Η ευρωπαϊκή εμπειρία εδώ κρίνεται απαραίτητη με έμφαση στην οργανική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική πορεία με την απόκτηση και επικαιροποίηση των τεχνολογικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

2. Διαχείριση προβλημάτων τάξης

3. Ενδοσχολική βία-ρατσισμός-ξενοφοβία: η επαφή με την ευρωπαϊκή πρακτική στα θέματα αυτά κρίνεται απαραίτητη.

4. Ευρωπαϊκή διάσταση: έμφαση στη δικτύωση με Ευρωπαίους συναδέλφους και ανίχνευση δυνατοτήτων συμπράξεων με σχολικές μονάδες της ενιαίας Ευρώπης. Επιπλέον, χρήσιμη κρίνεται η γνωριμία με την ευρωπαϊκή πρακτική διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας στη βάση της ισοτιμίας εντός των σχολικών μονάδων.

5. Ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας στη σχολική μονάδα μέσα από διαφανείς ανοιχτές διαδικασίες με πολλαπλή διάσταση: α. εντός του Συλλόγου Διδασκόντων, β. των διδασκόντων με τους μαθητές, γ. των διδασκόντων με Ευρωπαίους συναδέλφους τους, δ. των Ελλήνων μαθητών με Ευρωπαίους μαθητές, ε. της σχολικής μονάδας με ευρωπαϊκές σχολικές μονάδες.


Ο σχεδιασμός αυτός του Γυμνασίου Κρηνίδων είχε την ευκαιρία να ενισχυθεί, με την επιλογή του σχεδίου του στο πλαίσιο της δράσης ΚΑ1 του Erasmus+, στην κατεύθυνση της υλοποίησής του με τον καλύτερο τρόπο όσον αφορά τουλάχιστον την επιδιωκόμενη Ευρωπαϊκή διάσταση και τις διδακτικές πρακτικές-νέες μεθόδους διδασκαλίας με έμφαση στην οργανική ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδακτική πορεία.

Ευτυχής αλλά όχι τυχαία συγκυρία η έγκριση του σχεδίου μας με τίτλο «Βελτίωση διδακτικών πρακτικών με σκοπό την ποιότητα στην εκπαίδευση» που έλαβε κατά τη βαθμολόγησή του την 5η θέση μεταξύ 95 σχεδίων κατά την αξιολόγησή του το 2015. Η ομαδική δουλειά των εκπαιδευτικών που το σχεδίασαν και το υλοποίησαν εξηγεί την επιτυχία αυτή.

Οι επιμορφωτικές κινητικότητες πραγματοποιήθηκαν ως εξής:

Α. Στην Τσεχική Δημοκρατία (Πράγα), στα τέλη Οκτωβρίου-αρχές Νοεμβρίου 2015. Επιμορφώθηκαν οι Ευάγγελος Αδάμος, Διευθυντής του σχολείου, Φιλόλογος, Ειρήνη Περσίδου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια, Γερμανικών και Μαρία Ταουκτσή, Αγγλικών στο ITC International TEFL Certificate s.r.o. Περισσότερες πληροφορίες, φωτογραφικό και επιμορφωτικό υλικό βλ. σε παλιότερη ανάρτησή μας εδώ.

Β. Στην Ολλανδία (Άσσεν), τη Μεγάλη Εβδομάδα (Απρίλιος 2016). Επιμορφώθηκαν οι Όλγα Γκούμα, Θεολόγος και Σταυρούλα Μαυρομματίδου, Φιλόλογος, στο Quarter Mediation, Partner in lifelong learning. Το πρόγραμμα της επιμόρφωσης βρίσκεται εδώ

Φωτογραφικό υλικό (Assen)










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου